
האם בבילון מצאה סוף סוף את המודל העסקי שלה?
אחרי חמש עשרה שנה של פעילות עסקית ענפה, בבילון מצאה את המודל העסקי שמייצר עבורה מזומנים. לנו, כיזמים ובעלים עסקי יש מה ללמוד ממהליכיה של בבילון. קראו את המאמר המלא שכתבתי באתר חדשות האלקטרוניקה והי-טק
אחרי חמש עשרה שנה של פעילות עסקית ענפה, בבילון מצאה את המודל העסקי שמייצר עבורה מזומנים. לנו, כיזמים ובעלים עסקי יש מה ללמוד ממהליכיה של בבילון. קראו את המאמר המלא שכתבתי באתר חדשות האלקטרוניקה והי-טק
ההבדל בין מודל עסקי לתכנית עסקית מוצג בסרטון הבא שעשיתי
המאמר "שפה ארגונית משותפת מקדמת חדשנות עסקית" פורסם בירחון "משאבי אנוש" ביוני 2012. לקריאת המאמר
יום שישי. השבוע האחרון של אפריל. שעה שש בערב. המשפחה יושבת לארוחת שבת ואני יוצא מכיתת אומן של אלכס אוסטרוולדר, מחבר הספר business model generation. אני לא המשוגע היחיד שהגיע במיוחד לברלין (והוציא לא מעט כסף כדי להשתתף בסמינר) כדי
השבוע פגשתי יזמת שמקימה מיזם לתלמידי תיכון. ביקשתי שתגדיר את הלקוח בצורה יותר מדויקת, אבל היה לה קשה לעשות את זה. למען האמת למרבית היזמים מאוד קשה לתאר את הלקוח שלהם. הם משתמשים בשפה סטטיסטית בדיוק כפי שלימדו אותם בקורסי היזמות.
השבוע קיבלתי לידי עותק של הספק המצוין The Startup Owner’s Manual שכתב פרופסור סטיב בלנק ביחד עם בוב דורף שניהם מאוניברסיטת סטנפורד. סטיב, התחיל לחקור וללמד באוניברסיטת סטנפורד לאחר קריירה יזמית מפוארת בהן יסד שמונה חברות סטרט-אפ. הספר קורא תיגר
הפעם סדנת מודלים עסקיים התארחה בקורס יזמות של מט"י רעננה. בקבוצה השתתפו כאלה שכבר הספיקו לעשות דבר או שניים בחייהם המקצועיים, ולכן היה לי מעניין לראות כיצד הם מקבלים את השיטה ומתחברים אליה. המשותף לכולם הוא החיפוש אחרי האתגר הבא –
במיזמים המבוססים על חדשנות בכלל ועל חדשנות טכנולוגית בפרט, הכנת תוכנית עסקית בשלב מוקדם של המיזם עלולה לגרום נזק ליזמים ולאנשי ה- startup בפיתוח המיזם שלהם. עדיף להתחיל עם חקירת המודל העסקי שיביא את הלקוחות הנכונים לעסק. לצד סיפורים של הצלחה
תוכנית עסקית עלולה להרוג את המיזם החדש שלך או את הסטאט-אפ שאתה מנסה לבנות. רק לאחרונה התחילו להבין שחברת Startup אינם חברה גדולה, והשיטות של החברות הגדולות ממש, אבל ממש לא מתאימות לחברות קטנות. בחברת ההייטק בה עבדתי במשך 22 שנה
תפקיד יזם הסטארט-אפ הוא לפתח רעיונות חדשניים לפתרון בעיות של לקוחות. לא כולם מצליחים, אך גם מאלה שצלחו את הדרך הקשה נמנעת לא פעם התהילה והם מוצאים עצמם מחוץ לחברה אותה ייסדו ועבורה עמלו רבות. למה יזמי סטארט-אפ רבים מוצאים