מרעיון למודל עסקי – סדנת חדשנות בפיתוח מודלים עסקיים

רעיונות טובים שוכבים במגרה כי לא נמצא מודל עסקי שיהפוך אותם לזרם הכנסות.

סדנת "מרעיון למודל עסקי" תספק לכם כלים להוציא אותם לפועל.

 

מהי סדנת "מרעיון למודל עסקי"?

סדנת מודלים עסקיים מיועדת ליזמים שרוצים להוציא לפועל רעיון חדש ולבעלי עסקים שרוצים לייצר ייתרון תחרותי באמצעות רעיונות חדשניים.

הסדנא מבוססת על מתודולוגית Business Model Canvas שפותחה בשנת 2010  ואומצה בחום ע"י חברות כמו Google, 3M ,Deloit, Telenor, IBM . בניגוד לתכנית העסקית המסתמכת על טקסטים וטבלאות אקסל, גישת ה- Business Model Canvas מסתייעת בכלים גרפיים וציוריים  לבניית המודל העסקי.

השיטה קלה ללימוד ולישום והיא מאפשרת לתאר פעילות של כל עסק או כל רעיון עסקי בתוך שעה קלה של עבודה. פשטותה של הגישה מאפשר לנסח רעיון עסקי חדש ולגזור ממנו רעיונות חדשניים. בכך היא מעודדת לייצר בארגון חשיבה חדשנית ושפה משותפת ברורה ומובנת שתסייע להביא לפריצות דרך באמצעות מודלים עסקיים חדשים.

למי מיועדת הסדנא?

הסדנא מיועדת למנהלים, לבעלי עסקים וליזמים המעוניינים להיחשף לדרכים חדשות ורעננות לבחינת רעיונות עסקיים.  היא תסייע למנהלי מוצרים ומנהלי שיווק להסביר טוב יותר להנהלה את המודלים העסקיים החדשים שהם מתכננים. הסדנא מתאימה למנהלים העוסקים בהערכת עסקים לצורך מתן אשראי ולקראת השקעות VC. הסדנא אידיאלית ליזמים ובעלי עסקים קטנים המתלבטים בשאלות הבסיסיות ביותר של כל יזם ובעל עסק: מי הם הלקוחות שלי, מה הייחוד שלי וכיצד אני מייצר ערך.

למה כדאי להשתתף בסדנא?

מחקרים  מראים שהשקעה בפיתוח מודל עסקי נמוכה יותר מהשקעה בפיתוח מוצר חדש, ומביאה החזר כספי מהיר יותר . הדבר נכון עבור חברות גדולות, אך נכון שבעתיים בחברות קטנות או חברות צעירות, שבהן קיימת גמישות ניהולית.

חברת Apple לדוגמא, הכניסה לקופתה בשנת 2011 כ- 1.8 מיליארד דולר מיישום של מודל עסקי מהפכני שעיצב את שוק הסלולר בעולם. באמצעות חנויות ה- AppStore וה- iTune הפכה Apple מחברה שמוכרת "ברזלים" כמו נוקיה, ומוטורולה, לחברה שמוכרת תוכן המייצר זרם הכנסות ממושך לכל מכשיר iPhone או Tablet שקיים בשוק. מודל זה אומץ במהירות ע"י Google ואחרים והפך למודל העסקי השליט בענף.

מה יהיה בסדנא?

  • חלקה הראשון של הסדנא יעסוק בחדשנות בפיתוח מודלים עסקיים. יובאו מספר דוגמאות הממחישות כיצד מודלים עסקיים חדשניים שינו את פני העסקים בתחומים שונים.
  • החלק השני של הסדנא יוקדש ללימוד גישת Business Model Canvas
  • בחלק השלישי של הסדנא, המשתתפים יתנסו בבניית מודל עסקי הקרוב לליבם, ויֵתַקפו אותו מול משתתפים אחרים שידמו לקוחות, מנהלים או משקיעים פוטנציאליים.

 על המנחה

עמוס רדליך הוא בעל ניסיון  של 22 שנה בהיי-טק, מהן 12 שנים  כמנהל פיתוח עסקי במוטורולה ישראל. לאחר שסיים את עבודתו במוטורולה, שימש עמוס רדליך כמנכ"ל מט"י וכיום הוא יועץ עסקי לחברות וליזמים, מכהן כדירקטור בתאגיד מים עירוני, ומלמד יזמות עסקית במכללת סמי שמעון בבאר שבע. בנוסף, עמוס פיתח סדנא בתחום היזמות העסקית.

עמוס רדליך הביא את שיטת ה- BMC לארץ לאחר שלמד אותה לעומק אצל מפתח השיטה ד"ר אלכס אוסטרוולדר. עמוס מלמד את השיטה במכללה האקדמית סמי שמעון, הוא מעביר סדנאות רבות ללימוד השיטה ומשתמש בה ככלי מרכזי כיועץ עסקי ואסטרטגי ליזמים ולחברות

לעמוס רדליך תואר ראשון בהנדסת תעשיה ותואר שני בניהול שניהם מאוניברסיטת בן גוריון. בנוסף, הוא בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית וכן מנחה קבוצות.