רקע
מחקרים שנעשו ע"י חברת IBM בקרב מנהלים בכירים הראו שהשקעה בפיתוח מודל עסקי, זולה יותר ומביאה החזר כספי מהיר יותר מהשקעה בפיתוח מוצר חדש. הדבר נכון עבור חברות גדולות, אך נכון שבעתיים בחברות קטנות או חברות צעירות, שבהן קיימת גמישות ניהולית.
מטרת הסדנה
סדנת מודלים עסקיים מתמקדת בהבנה מעמיקה של המודל העסקי המשרת את העסק שלך.
הסדנה מבוססת על מתודולוגית Business Model Canvas[i] לניתוח האופן בו החברה מייצרת הכנסה ומעבירה ערך ללקוחותיה. פשטות הגישה מאפשר לנסח רעיון עסקי חדש, לנתחו בפרמטרים שונים ולהציגו בפני מקבלי החלטות. בכך היא מעודדת לייצר בארגון חשיבה חדשנית ושפה משותפת ברורה ומובנת שתסייע לפתח מודלים עסקיים חדשים
קהל היעד
הסדנה מיועדת למנהלים, לבעלי עסקים וליזמים המעוניינים להיחשף לדרכים חדשות ורעננות לבחינת רעיונות עסקיים. היא תסייע למנהלי מוצרים ומנהלי שיווק להסביר טוב יותר להנהלה את המודלים העסקיים החדשים שהם מתכננים. הסדנה מתאימה למנהלים העוסקים בהערכת עסקים לצורך מתן אשראי ולקראת השקעות VC, הסדנה אידיאלית ליזמים ובעלי עסקים קטנים המתלבטים בשאלות הבסיסיות ביותר של כל יזם ובעל עסק: מי הם הלקוחות שלי, מה הייחוד שלי וכיצד העסק מייצר ערך
בין הנושאים שיועברו בסדנה:
חלקה הראשון של הסדנה יעסוק בחדשנות בפיתוח מודלים עסקיים. יובאו מספר דוגמאות הממחישות כיצד מודלים עסקיים חדשניים שינו את פני העסקים בתחומים שונים.
החלק השני של הסדנה יוקדש ללימוד גישת Business Model Canvas
בחלק השלישי של הסדנה, המשתתפים יתנסו בבניית מודל עסקי הקרוב לליבם, ויֵתַקפו אותו מול משתתפים אחרים שידמו לקוחות, מנהלים או משקיעים פוטנציאליים.
שיטת הלימוד
למידה עיונית לצד תרגול מעשי יישומי. במהלך הסדנה יוצגו דוגמאות מעשיות ויתורגלו כלים שונים.
היקף
משך הסדנה 8 שעות